Monday 13 February 2012

Perancangan 2012


Tahun 2012  membawa cabaran baru di dalam hidup saya. Setelah ibu tersayang kembali ke rahmatullah pada 17 Sept 2011, saya pula bakal menjangkau ke era 30-an.

Masa untuk bertindak perlu disertai dengan perancangan rapi. Cabaran untuk menjadi lebih maju dalam bidang diceburi bukan sekadar perancangan tetapi diikuti dengan tindakan menjayakan perancangan.

Sebagai pemain catur, sasaran utama adalah untuk meningkatkan rating sedia ada dari 2100 ke 2300 dan mendapat gelaran FM. Untuk meningkatkan rating bermakna pertandingan fide rated perlu dirancang penyertaannya, bukan bertanding secara semborono.

Bagi menjadi seorang arbiter pula, saya memerlukan lagi 2 pertandingan Fide rated untuk melengkapkan norm sebagai FA. Mungkin ada tawaran dari penganjur akan dipertimbangkan sebaiknya kerana buat masa ini saya berada di landasan yang tepat untuk menjadi Fide Arbiter.

Akhir sekali sebagai jurulatih, saya ingin meningkatkan prestasi pelatih sedia ada untuk mula memenangi perlawanan. Setiap pertemuan direkodkan peningkatan mereka bagi memanfaatkan setiap pertemuaan yang singkat.

No comments:

Post a Comment